קורס אילוף סוסים

הקורס המלא לאילוף סוסים של ווינגייט, יאפשר לכם לקבל את הכלים לשיפור התקשורת עם הסוס ולדעת כיצד לרכב עליו בבטחה ולשלוט בו, זאת באמצעות למידה הדרגתית – החל מאימונים בסיסיים עם סייחים צעירים וכלה ברכיבה מקצועית על סוסים בוגרים ומאולפים.

קורס אילוף סוסים של ווינגייט, האיכותי והמקיף ביותר בארץ בתחום הרכיבה, ידוע מזה שנים במקצועיות ללא פשרות ובחומר לימודי נרחב המוענק לבוגרי הקורס, כאשר מטרת-העל היא לייצר חווית רכיבה נהדרת ולהסמיך מאלפים מקצוענים לעבודה מגוונת עם סוסים, בכל מיני מצבים ובמפגשים פוטנציאליים עם בני אדם, בסיטואציות משתנות.

תאריך תחילת הקורס: 13.9.2023 – ימי רביעי 8:00-15:00

מה בתכנית של הקורס? 

משתתפי קורס אילוף סוסים יידעו, בסיום תהליך ההכשרה, כיצד לאלף סוסים במובן הפרקטי והיום יומי. בסיום הלימודים יוכלו הסטודנטים להתנהל עם סוסים במקומות שונים ולהיעזר באינטיליגנציה של הסוס, לצורך רכיבה בטוחה והשגת שיתוף פעולה עמו. הסטודנטים ילמדו איך לנהל את הסוס ולאמן אותו בהיבט ההתנהגותי, תוך שימוש ביידע על מאפייני הסוס כבעל חיים בפני עצמו וכן בחיברות שלו עם אנשים. 

הקורס בנוי בצורה של "שכבות" המשלימות זו את זו בהיבט המידעי והמעשי גם יחד, כאשר בכל שלב בקורס מוענק ידע תיאורטי ופרקטי, בנוגע לתחום הנלמד. המטרה במבנה ייחודי זה של הקורס מבחינת המשתתפים בו, היא לקבע את המידע המועבר מהמדריך אל התלמידים ולצבור ניסיון אפקטיבי, תוך כדי תנועה.

קורס אילוף סוסים תחומים עיקריים:

אילוף הסוס בזמן רכיבה – בקורס יילמדו מגוון רחב של מיומנויות בסיסיות ומתקדמות לרכיבה על סוסים, לרבות שימוש בתנועות עדינות ומאסיביות לצורך השליטה בסוס וכיוונו. המיומנות שתילמד תכלול הקנייה של תגובות רצויות ונכונות לרגליים ולידיים, תנועתיות לצדדים, החלפת הרגליים, רול-בק, ספינים ועוד. הרוכב לומד את הדרכים המגוונות לשלוט בסוס ומתאמן עליהן בסביבות שונות, עד למצב שבו הוא מסוגל לשלב בין רכיבה לבין אילוף הסוס תוך ניהול התקשורת המיטבית עמו.

מתן מענה להתנהגות מאתגרת של הסוס – הענקת כלים לפתרון של בעיות התנהגותיות אצל סוסים, בעיקר בעיות שנוצרו לאחר תהליכי אימון לקויים בעבר, או בעקבות רכיבה לא נכונה שיצרה תגובתיות- יתר אצל הסוס או התנהגות לא רצויה ומרדנית, כאשר המטרה היא למתן את התגובתיות הזו ולייצר שיתוף פעולה רצוני.

רכיבת שטח ואימון הסוס לקראתה – הרגלת סוסים אל הרכיבה בשטח, לרבות באיזורים מאתגרים מבחינה פיזית, בדגש על רכיבה במסגרת קבוצה של סוסים נוספים ורוכבים אחרים. למידה על רכיבה בתוואי שטח שונים, אימון הסוסים להתנהגות רצויה בזמני חירום ואל מול האתגרים שהשטח מזמן להם, מכל הבחינות.

רכיבה בסגנון "אקסטרים קאובוי רייס" – לימוד ואימון ענף ספציפי סמי-תחרותי ופופולרי ברכיבה, המדמה את עבודתו של הבוקר בשטח. האימונים נעשים באמצעות תרגילי אילוף ועבודה עם הסוס, תחת מדידת זמנים ובשילוב אלמנטים ייחודיים ומעניינים, תרגילים של שליטה בסוס בשיתוף פעולה וכן משימות מאתגרות בשטח עצמו, שנועדו למטרות ראווה ותחרות.

תנאי קבלה לקורס אילוף סוסים:

קורס אילוף סוסים מיועד לאנשים שמנוסים ברכיבה – כאשר לא בהכרח מדובר ברוכבים מקצועיים, אבל כן נדרש ניסיון מסוים ברכיבה אשר יאפשר למידה בקצב הרצוי ויהווה פתח להתקדמות מהירה, תוך התנסות מעצימה באימונים בפרט ובלמידה בקורס בכלל. 

המשתתפים יצטרכו לעבור ריאיון אישי וכן מבדק רכיבה, בו ייבחנו יכולותיהם לשליטה במקצבי הרכיבה השונים, תיבחן יציבות הישיבה שלהם על הסוס וכמובן התאמתם לדרישות הקורס מבחינה אישית ובאופן כללי.

למי הקורס מתאים?

הלמידה בקורס יכולה להתאים למגוון רוכבים ומטרתה לשפר את היכולת התפקודית שלהם בעת הרכיבה ובתקשורת עם הסוס. מדריכים לרכיבה על סוסים, בעלים של סוסים וכמובן רוכבים בעלי ניסיון, יכולים להפיק מן הקורס את היידע המדויק והשימושי ביותר, שניתן להשיג כיום בקורס אילוף סוסים בישראל.

למה איתנו?

ווינגייט נחשב מזה עשרות שנים למוסד היוקרתי ביותר להכשרה של מדריכים, מנהלים ומאמנים מענפים שונים, לרבות תחום הטיפול באמצעות סוסים, אילוף הסוסים וההדרכה בענף הרכיבה. המטרה שלנו היא להעניק לסטודנטים את ה"צידה לדרך" הטובה והרלוונטית ביותר, אותה יוכלו לשאת עמם בהמשך דרכם המקצועית וגם, כמובן, בשעות הפנאי שלהם ובטיפולים ואימונים עתידיים.

הלימודים בווינגייט אנימלס מתמקדים בשילוב הנכון בין עבודת שטח ברכיבה בפועל על הסוס, לבין הענקת אינפורמציה מעשירה, מעניינת ופרקטית, המהווה בסיס חשוב לכל רוכב באשר הוא.

אילוף 2023-2024
קורס אילוף סוסים
למידע נוסף וקבלת הצעה מלאו פרטים