קורסים

קורס רכיבה טיפולית

הלימודים מתקיימים בחוות LD TRAINING במושב אודים

 תאריך פתיחת הקורס: 

18.3.2024, יום שני

4.9.2024, יום רביעי

לימודי רכיבה טיפולית

סוסים אשר נחשבים לבעלי חיים אינטיליגנטיים ביותר ובעלי תכונות ייחודיות, שבעזרתן ניתן לשפר את הבריאות והרווחה של בני האדם. קורס רכיבה טיפולית מעניק לסטודנטים כלים רבים ומגוונים לטיפול באמצעות רכיבה על סוסים, הן בהיבטים הפיזיים שלה והן ביתרונותיה בהענקת ביטחון ושלווה לרוכבים. זהו, למעשה, תחום המשלב בין גוף ונפש באופן הוליסטי, כאשר הסוס הופך למעין "מכשיר התעמלות" המשמש למטרות טיפוליות תנועתיות ורגשיות כאחד. קורס הרכיבה בווינגייט נחשב לוותיק והאיכותי ביותר בארץ והוא מאפשר לבוגריו להעניק טיפולים למגוון של אנשים וילדים, באמצעות למידה מעמיקה על סוסים בכלל ועל רכיבה בפרט.

תוכנית קורס רכיבה טיפולית:

קורס לימודי רכיבה טיפולית נחלק לשני חלקים, המעשירים את הסטודנטים ברבדים השונים:

  1. החלק העיוני – למידה אקדמית בנושאים כמו פיזיולוגיה, אנטומיה, אורתופדיה, נוירולוגיה, פסיכולוגיה, התפתחות ילדים ולקויות בהתפתחות, הפרעות של קשב וריכוז, הפרעות בתקשורת ועוד. בעזרת כלים עיוניים אלה, הלימוד הופך למעמיק וההבנה של הסטודנטים את החומר מאפשרת להם לתת מענה מקיף ומדויק יותר, עבור המטופלים שלהם בעתיד. 

במקביל ללימודים אלה, כל משתתף מקבל הכשרה בתחום התקשורת עם המטופל, עיצוב של הסביבה הטיפולים וכן על דרכים להתמודדות נכונה עם מצבים מאתגרים ומשתנים, במסגרת הטיפולית. 

2. החלק המעשי – הסטודנטים משתתפים בסדנאות פרקטיקה, כבר במהלך החלק העיוני של קורס רכיבה טיפולית, זאת על מנת להצליח ליישם בפועל את הנלמד בכיתה.

עיקר החלק המעשי של הקורס הוא בסטאז' הטיפולי, המתקיים בחוות בכל רחבי הארץ, המאושרות על ידי מכון ווינגייט. מסגרת מעשית זו, הכוללת למעלה מ 130 שעות ומתפרשת על פני עשרה חודשים, מטרתה לאפשר לסטודנטים להתנסות בפועל בכמה שיותר מקרים טיפוליים שונים ולצבור ניסיון כמטפלים, תוך כדי חיבור מתמיד בין המידע שספגו במהלך הקורס – לבין המתרחש בשטח.

ההתנסות המעשית כוללת שיעורי טכניקה המשלבים את הסוס, הרוכב והמדריך והם מעניקים לסטודנטים הבנה עמוקה באשר להשפעות ההדדיות של "המשולש" הזה, בתוך התהליך הטיפולי. במסגרת ההתנסות יתורגלו מקרים מגוונים באמצעות סימולציות, כאשר בשלב האחרון של הקורס המשתתפים יקבלו חניכה צמודה של חונכים וותיקים, להקניית כלים נכונים בטיפול ישיר ועצמאי של ממש במטופלים המתמודדים עם לקויות שונות.

תנאי קבלה לקורס?

בית הספר מציע שני מסלולי לימוד נפרדים, אשר לכל אחד מהם תנאי קבלה אחרים:

  1. קורס מדריכי רכיבה טיפולית משולב – תנאי הקבלה הם מבדקי רכיבה וריאיון קבלה, כאשר המתמודדים הם מעל גיל 21. מועמדים שאינם בעלי ידע מוקדם בתחום הרכיבה, יכולים להירשם למכינה, כאשר ניתן ללמוד במקביל בקורס עצמו ובמכינה. 
  2. קורס מדריכי רכיבה טיפולית לבעלי תעודה של "מדריך רכיבה לימוד" – מסלול שבו יילמד החלק שעוסק ברכיבה טיפולית. קורס זה מיועד לבעלי תעודת מדריך רכיבה ממוסד המאושר ומוכר על ידי מנהל הספורט.

למי מתאים להיות מדריך רכיבה טיפולית?

בשנים האחרונות, נמצא התחום של הרכיבה הטיפולית בישראל בצמיחה ובהתפתחות, לאור היתרונות הגלומים בו והאפקט האדיר שהוא משאיר על המטופלים. בנוסף, הטיפול באמצעות רכיבה על סוסים הוכנס לסל שירותי הבריאות הניתן על ידי קופות החולים, מכאן שמחירו עבור המטופלים הפך לנגיש יותר – מה שהגדיל באופן טבעי את הביקוש אליו.

בעקבות כך, נוצר ביקוש גדול גם למדריכים מיומנים ומקצועיים לרכיבה טיפולית, המסוגלים להעניק מהיידע והניסיון שלהם לצורך התקדמות וטיפוח של מטופלים, הזקוקים לסיוע ויכולים ליהנות מהרכיבה ככלי לחיים. בהיבט המקצועי, מדריכים שסיימו קורס רכיבה טיפולית נחשבים למבוקשים מאוד במגוון מרכזים ייעודיים בכל רחבי הארץ, לצורך טיפול וסיוע לאנשים עם מוגבלויות ונכויות שונות וכן לאנשים המתמודדים עם אתגרים נפשיים ורגשיים מגוונים. הלימודים בקורס מתאימים לעומדים בדרישות הסף, המעוניינים לקבל הכשרה ברמה הגבוהה ביותר בתחום הרכיבה הטיפולית ולדעת כיצד להנגיש את הרכיבה לכל מטופל בהתאם לצרכיו האישיים והקשיים עמם הוא מתמודד, בהתמקדות על מתן כלים רלוונטיים שעונים על המטרות של התהליך הטיפולי.

למה איתנו?

מכון ווינגייט נחשב לאיכותי, המקיף והמקצועי ביותר בארץ, בתחום הכשרת מדריכי רכיבה טיפולית והוא אינו דומה לקורסים אחרים בענף זה. הקורס בנוי בהתאמה לצרכים החדשים של השוק וכולל מאות שעות של לימודים עיוניים וכן סטאז' מעמיק, אשר השילוב ביניהם מעניק ידע תיאורטי רחב וכן התנסות מעשית, המאפשרת לסטודנטים לצבור ניסיון רלוונטי ומשמעותי כבר במהלך הלימודים עצמם.

קורס רכיבה טיפולים של וינגייט אנימלס מועבר על ידי אנשי מקצוע הטובים בתחומם, מדריכי רכיבה בעלי ניסיון שנחשבים למומחים בתחום הרכיבה הטיפולית, אשר הוכשרו להדרכה אקדמית ופרקטית של סטודנטים לרכיבה טיפולית.

 

קורס רכיבה טיפולית
קורס של רכיבה טיפולית
קורס רכיבה טיפולית
רכיבה טיפולית קורס
למידע נוסף וקבלת הצעה מלאו פרטים